امنيت در مراكز داده
ارسال شده در شنبه 21 آبان 1390برچسب:, - 22:14

1-  مقدمه

اين گزارش با عنوان ” امنيت در مراكز داده” و در راستاي انجام فاز يك پروژه “مطالعات تطبيقي و مدل مفهومی اينترنت ملي و تحقيق، بررسی و طراحی الگو برای مراکز داده اينترنتی در کشور در سه تيپ A، B و C ” تهيه و ارائه گشته است.

امنيت از ديرباز يكي از اجزاي اصلي زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات به شمار مي‌رفته است. تهديدهاي امنيتي تنها منحصر به تهديدات الكترونيكي نيستند، بلكه هر شبكه بايد از نظر فيزيكي نيز ايمن گردد. خطرات الكترونيكي غالباً شامل تهديدات هكرها و نفوذگران خارجي و داخلي در شبكه‌ها مي باشند. در حالي .............................................


ادامه مطلب

نويسنده علی

 


شبکه های ATM
ارسال شده در شنبه 14 آبان 1390برچسب:, - 22:54

مقدمه اي درارتباط با به وجود امدن پروتكل ATM

 

با ورودبه قرن 21اينترنت به عنوان زيرساخت اصلي جهان ارتباطات درامده است درحال حاضرپروتكلTCP/IPبستراصلي جابه جايي دادههادراينترنت بوده وكليه سخت افزارهاونرم افزارهاي شبكه جهاني اينترنت براساس اين پروتكل طراحي وساخته شده اندولي باتوجه به نقاط ضعف فراوان پروتكل فوق پروتكل هاي جديدتري مانندATMبراي جايگزيني با ان طراحي شده اندليكن مشكل عمده دراينجااست كه درصورت تصميم درجهت جايگزيني TCP/IPباديگرپروتكل هاوياحتي اگربخواهيم نسخه جديدتري رابه جاي ان بكاربگيريم مستلزم ان است كه كليه نرم افزارهاوسخت افزارهاي موجوددرسراسرجهان بامدهاي جديدترتعويض شوندواين يعني ميلياردهادلارهزينه.

.............................................


ادامه مطلب

نويسنده علی

 


مفاهیم اولیه شبکه
ارسال شده در یک شنبه 8 آبان 1390برچسب:, - 22:47

سلام به همه

شبكه: از به هم پيوستن چند کامپيوتر به يکديگر و برقراری ارتباط بين آنها يک شبکه تشکيل می گردد.

Lan: به شبکه محلی که در آن کامپيوتر ها نزديک به هم بوده و ارتباط آنها از طريق Hub ،Switch و يا Wireless باشد اطلاق می شود.

Intranet و Internet: منظور از اينترانت همان شبکه جهانی اينترنت است که در محيط بسته (Lan) پياده سازی شده و با دنيای خارج از آن ارتباطی ندارد.

Protocol: عبارتست از قراردادی که تعدادی کامپيوتر طبق آن با يکديگر ارتباط برقرار کرده و به تبادل اطلاعات می پردازند. به ادامه برید...............

 


ادامه مطلب

نويسنده علی

 



ارسال شده در سه شنبه 3 آبان 1390برچسب:, - 23:18

حل تمرین سیستم عامل کتاب ویلیام استالینگز به زبان اصلی.....

ازلینک زیر دانلود کنید  http://uploadfa.com/6muxdwyynm9e/PracticeProblems-OS6e.rar

pasword:www.topolbarbi.loxblog.com

 

 

 


نويسنده علی